Toyota esitleb järgmisel nädalal Los Angelesi autonäitusel elektri jõul töötava RAV4 EV teist põlvkonda. See uudis äratas minus tähelepanu eeskätt seetõttu, et vaatasin kunagi selleteemalist dokumentaalfilmi. Ja mind hämmastas tookord, kui julmalt kohalikud ärihaid Toyota katsetused päeva pealt lõpetasid.
Eelmine RAV4 EV oli esimene nikkel-metallhüdriid akudel sõitev auto maailmas, mis näitas juba 1997. aastal alustatud katsetustel igati häid tulemusi. Kusjuures, umbes 800 autot on tänaseni kasutusel ja ostjad on nendega äärmiselt rahul. Filmis räägiti kasutajatega, kes demonstreerisid uhkustundega auto minekut, näitasid juhtmeid, mis õhtul garaaziseina pisteti ja kirusid kongresmene, kes selle igati väärt auto turustamise Ameerikas lõpetasid.
Ma ei mäleta enam täpselt seda seadusepügalat, millega Toyotal tol korral kõri kinni keerati aga ära tehti talle üsna julmalt. Sest kohalikud töösturid ei suutnud taluda tõsiasja, et ajal, mil nemad alles nö paberil elektriautode tootmist plaanivad, sõidavad juba nendele kuuluval maal ringi reaalsed autod ja vähe sellest, rahvas on nendega rahul! Väike lobbytöö kongressis ja leitigi võimalus säärased autod ameerikamaal seadusega ära keelata.
Ja ehkki tolleagse RAV4 EV tippkiiruseks oli vaid 126 km/h ning ühe laadmiskorraga suutis ta läbida 160-190 km, oli see siiski täiesti piisav igapäevaselt töö ja kodu vahet sõitvatele ameeriklastele. Samuti polnud midagi ette heita ka akude kestvusele. Mõned RAV4 vahetasid esimest korda akusid alles 240 000 km järel.
Loomulikult, kui sellel autol poleks olnud ees mitte Toyota, vaid näiteks GMC logo, poleks teema üldse päevakorda tõusnud. Ameerika enda vinduva autotööstuse päästmiseks aga ei valitud enam vahendeid ning viha japside vastu on Ameerika autotöösturite seas tohutu. Ka kurikuulus gaasipedaali skandaal sai väidetavalt alguse pea olematust pisiasjast, mis lõpuks Toyota jaoks ülemaailmseks tagasikutsumise kampaaniaks muutus.
Nimelt ei olevat tahtnud üks Toyota Priusega ringi kulgenud jänki politsei märguande peale peatuda ning üritas eest ära põgeneda. Kui ta lõpuks kätte saadi, ei osanud ta vabanduseks muud öelda, kui et gaasipedaal kiilus kinni! Loomulikult jõudis see lause kohalikku meediasse ja kasutati hiljem Detroidi PR magnaatide poolt äärmiselt oskuslikult ära.
Sestap patsutan ma mõttes Choichiro Toyodale õlale ja ütlen: ära anna alla, mees!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar